lördag 22 maj 2010

Billiga och lite dyrare Brads (tutorial)

Som ni alla säkert vet så är ju scrapbooking inte dirket den "billigaste" hobbyn. Till exempel brads, dom kan vara ganska dyra. Men jag har ett tips! Det kommer garanterat bli lite billigare.

*Du behöver vanliga, oftast guldiga jungfruben eller påsnitar (så kallar jag dom)Kostar ca 20 kronor

*Stämpeldyna Versa Mark, Versa Color/Fine, osv. Dvs alla dynor som är "embossvänliga"

*Embossing och pulver


Börja med att dutta påsniten mot dynan, så hela "pricken" är infärgad.
Häll på önskad färg av embossingpulver. Värm tills allting smält.
Gör om proceduren ungefär 2-3 ggr. När du är nöjd kan du sätta på lite stickles, eller vad vet jag??

Här kommer den lite dyrare varianten. Perfekt när du bara har några få brads kvar av en sort!

Du behöver:

*Brads

*Embossing och pulver

*Embossvänliga dynor

Här gör du exakt likadant som ovan. Färga in, häll på pulvret och embossa tills du är nöjd!

Detta var mina 2 tips, och såklart hoppas jag att du blev inspirerad! Om du prövat dig på detta så vill jag jättegärna se dina brads. Skriv bara en liten kommentar till mig så kan jag se hur dina blev.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D