fredag 14 maj 2010

Blommor av kaffefilter

Nu har jag hunnit med att göra 7 stycken blommor av kaffefilter! Det som är så bra är att man kan arbeta med dom nästan hur länge man vill. Forma till den, chalka, sätta fast stickles (glitterlim), ja nästan vad som helst! Hur roligt som helst :D

Här är dom tre blommorna som inte har stickles. Jag har använt Distress Ink/Refill till alla. De bruna, vintage photo och den röda, worn lipstick. Chalkade även kanterna med samma färg. (Syns dock inte).




Här har jag även använt samma metod.
Den enda skillnaden är att jag har färgat den blåa och lila blomman med Brilliance och Memento. Röd, vit och svart stickles är inköpt på Panduro.



Det här är stämpeldynorna jag har använt. Distress Ink och refill, Memento, Versafine, Colorbox Chalk och Brilliance.



Vill du också göra blommorna av kaffefilter?? Gå då in på
Tesas blogg


//Lisa

1 kommentar:

  1. Tack för dina goa ord hos mig på Tesaprickiformarbloggen. Blommorna blev kanon, visst är det kul att göra dom.
    Ha det gott!!
    Inspirationen hittar jag lite överallt:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D