lördag 15 maj 2010

Stämpla på ljus

Igår testade jag en ny stämpelteknik - att stämpla på ljus! Det är faktiskt väldigt kul, eftersom du dekorerar dom precis som du vill. Du kan ha olika stämplar, göra bakrunder eller testa dig fram genom att använda olika färger/dynor. Resultatet kan bli jätte häftigt :D Jag har ju aldrig förut gjort detta så därför gjorde jag inte dom så dekorativa. Alltså ganska enkla. Jag får väl iallafall vara en aning nöjd på första försöket? ♥







Jag hittade inga ljus som var hela, så jag fick nöja mig med dom ljus som redan hade brunnit.
Om du vill stämpla på ljus så är det bara att följa beskrivningen nedan!

STÄMPLA PÅ LJUS (tutorial)

Börja med att stämpla på en näsduk. Ta sedan av alla lager papper, (det brukar finnas tre) du ska bara använda det översta!

Placera sedan näsduken på ljuset. Täck över det med en liten bit baklåtspapper.

Värm därefter med värmefönen (embossingen) så att näsduken "smälter" in i ljuset. Det kommer att synas. Du kan titta lite då och då. OBS! Värm inte för länge på samma ställe, då kan det bli alldeles buckligt.
Låt ljuset svalna någon minut.
Klar att tända :D

Nu får ni gå ut och sola i det härliga sommarvädret!
♥Ha en bra lördag, Kram Lisa ♥

3 kommentarer:

  1. Hej! Det är så kul att läsa dina tutorials. Om man fastnar i sitt skapande, då är det bara att gå in på din sida och få inspiration.

    Trevlig helg!

    //Ulwa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Roligt att du vill vara med i min BlogCandy,
    önskar dig nu lycka till!

    Anita

    SvaraRadera
  3. Jättefina, jag gillar det enkla och just med sådana små budskap. Klockrent!

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D