torsdag 17 juni 2010

Kort igen!

Nu lyser solen igen, det är såå skönt! Har faktiskt funderat på att scrappa utomhus... Men då får det ju inte blåsa så mycket ;)
Just nu håller jag på för fullt med att få klart en slags pärm, beskrivningen hittade jag hos Lotta. Har tänkt att göra kanske tre stycken. Jag kommer att klistra in lite tutorials m,m i den.


Här kommer korten!

Ett mycket chalkat grattiskort har jag gjort till min syster. Tyckte att rosa papper med bruna kanter passade otroligt bra ihop. Jag stämplade med svart Versa Fine, för att grattisstämpeln skulle synas mera på det randiga pappret. Storleken är 15x15 cm. Tycker att detta är ett väldigt bra mått för själva basen.


Det här är ett vårinspirerat kort. Blev inte direkt super nöjd med det. Jag har använt organzaband och gjort "rutor", så att jag kunde putta ner den blåa cardstocken i.

Det här är nog det enklaste kort jag någonsin gjort! Dessutom har jag bara använt enfärgat cardstock. Rosen av papper hittade jag här. Tror inte att det var så mycket mer att säga om den...
Men iallafall, väldigt snart ska jag visa min låda som jag vikt ihop. Jag ska bara sätta papper på insidan av locket, sen är den klar!

Nu ska jag gå ut i det soliga vädret & göra några tags, Goodbye!!


6 kommentarer:

  1. Hej :) Det skulle ha varit härligt att scrappa utomhus! Och vad fina kort du har gjort!! Det första var verkligen supersnyggt.
    Kram Alva <3

    SvaraRadera
  2. Det var superskoj att göra tavlan till Linnea! Vi har satt alla våra rutor på en canvasram som är 30x30 cm. (finns att köpa på bl a Panduro) Jag fäste först ett scrappapper som jag tyckte passade och sedan började jag dekorera. Hela kanten på tavlan är täckt med en spets och ett litet rosa band och till slut dekorerade jag toppen på tavlan med bokstäver, solros och fjäril.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fina kort och stämpeln är ju väldigt fin oxå.

    Scrappade förut på balkongen, det gäller att sakerna inte står i solen, då de kan bli varma, torka eller blekas. Det är dock skönt att kunna vara ute och scrappa.

    //Ulwa

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa!! Kul att du vill vara med i lottningen om mina handhjorda papper!!!

    Vackra kort du gjort!!
    Önskar dig lycka till i dragningen!
    kram Lina

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa!!
    Inte ens en smula konstigt att du skulle kunna köpa en BIA apparat!!! Titta in hos SCRAP&HOBBY dom har!!!Jag köpte min på Kungälvsmässan . Har du vägarna förbi Kungsbacka i helgen så är det mässa där och förmånliga priser.Kan varmt rekommendera dom och en BIA....man har aldrig tråkigt med den!!! Det kommer många album hos mig och scrap&hobby frammöver ...min blogg dag där är varje torsdag!!
    Tack för dina raras ord hos mig Lisa!!
    Må så gott och lycka till med BIA jakten
    Kram Lina

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D