måndag 30 augusti 2010

Lila kort







Närbild på söta Magnoliaflickan




Kantstans "Doily Lace" från Martha Stewart





På dom vita rosorna har jag satt på lite stickles



Under denna vecka har jag gjort det här kortet med inspiration Double Dutch skiss.
På de flesta kort dom gjort hade dom använt sig av Magnolias sittande figurer. Jag hade ingen sittande stämpel, så vad skulle jag göra?? Joo... Då gick jag in på Magolias hemsida och beställde en! Eller inte EN stämpel utan två :-D Som sagt, några dagar efter beställningen kom dom hem i brevlådan & äntligen kunde jag göra klart kortet. Jag blev väldigt nöjd över resultatet, fast man kan väl inte direkt säga att färgläggningen med distressdynirna blev särskilt lyckat! Har svårt att få till det där med skuggning.
Jag köpte en vattenpensel på Lantmännen Outlet när jag var i Ullared för ca 60 kronor om jag minns rätt. Ni kanske tycker att det låter lite konstigt att Lantmännen har scrapbooking, men det har dom faktiskt!! Väldigt mycket också tycker jag. Fast priserna är väl det samma. Någon krona billigare, men annars är det ungefär lika.
Har inte så mycket mer att säga om kortet, papperet kommer i alla fall från Ladybug and Friends !

3 kommentarer:

  1. Jättefint kort du har gjort!

    SvaraRadera
  2. Jätte fint kort :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa!
    Så mycket fint du gör!! :)
    Det här kortet är verkligen jättefint!! :)
    Jag gillar detta mycket så det kommer jag säkert att lifta någon gång. Hoppas du inte har nåt emot det?!
    Jag lägger till mig som följare hos dig också, det ska bli kul att se vad du gör i fortsättningen.
    Kram Lena

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D