söndag 19 september 2010

Tepåselåda









Som jag lovat, här kommer äntligen bilderna på min "egen-påhittade" låda med lock! Till underdelen har jag använt ett 12x12 tums cardstock och sedan klätt med mönstrade papper. Själva lådan mäter ca 7x7 tum. För att göra väggarna inuti vek jag ett papper på mitten, satte fast med dubbelhäftande tejp, och sedan fäste jag en bit CS i botten för att det inte skulle synas. Som ni kanske ser så är locket inte klart ännu, (då menar jag insidan av locket) vilket jag får göra någon annan gång. Jag har faktiskt en idé om att någon typ av ask, med plats för tag.
Inspirationen till denna låda/ask, fick jag när jag skulle dricka te. Tepåsarna låg i en liknande låda =)
MATERIAL:
Stämpeln känner ni säkert igen, Magnolia Edwin
Papper-?
Spets-från egna gömmor ;)
Blommor-Prima
Pearls-Reprint
Chipboard bokstäver-?

5 kommentarer:

  1. Kul förvaring med saxarna! När jag flyttar till större så ska jag äntligen ha en egen pysselhöra elelr rum. Nu får jag ha mina saker under sängen och så blir det alltid kaos i köket när jag sätter mig där.

    Kolla in min blogcandy!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt låda du har gjort! Hoppas det blir bra när locket är färdigt :)

    Kram Alva

    SvaraRadera
  3. svar: Ja skriv ut du! Jag har hittat dom på tradera och ebay =)

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten hos Annica!!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Tack! Jag har använt Distressfärgen "Fired Brick" Ha en bra helg!
    Kram Tesa

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D