söndag 31 oktober 2010

Kortlådor och lite jul

Kortlåda med Maja Designpapper

Passar perfekt för 15x15cm kort.

Här är 3 av årets första julkort!


Jag har varit lite sent ute med att göra julkort det här året men nu har jag äntligen köpt lite material! Jag och Alva var på Uppsala Scrap och Pysselmässa förra helgen och då passade jag på att storhandla julsaker så att det skulle räcka minst en månad iallfall. Men nej, min röda cardstock tog slut, så igår åkte jag ner på stan en sväng. Lite mönstrade papper fick också följa med hem ;)
Som ni ser så är bilderna på korten verkligen urdåliga!! Jag hade väldigt bråttom när jag fotade plus att dom har en cellofanpåse runt sig. Det gjorde att det glänste väldigt mycket.
Kortlådorna fick vara väldigt enkla med tanke på att dom ska stå frammade på mitt skrivbord. För övrigt så är jag ganska nöjd med dom.
Eftersom att jag har höstlov denna vecka framöver så tänkte Alva och jag åka till norrland på tisdag. Vi kommer att scrappa en massa men även hälsa på lite släktingar m,m. Får se om det dyker upp något alster i bloggen senare i veckan.

14 kommentarer:

  1. Jättefina saker du gör:) Tack för att du tog dig tid att lämna ett avtryck:)
    Ha det gott!!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Jättetjusiga kort och jättefin kortlåda!! Ses snart :P
    Kramis från Alva

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har gjort! Och praktiskt att vara ute i tid med julkorten!... ;)
    Tack för kommentaren i min blogg! Är det bloggadressen på bilderna du undrar över? Den har jag gjort i PS, och jag lägger dit den på alla bilder som jag lägger upp i bloggen. :)
    //Annica H

    SvaraRadera
  4. Jättefin kortlåda och söta kort!
    kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att du har hittat till min blogg. Vilka fina julkort du har gjort! Vad är det för stomme du har använt till kortlådorna? Verkligen fina och praktiska. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för de fina orden inne hos mig. Blev superglad! För att köpa bubblorna tryck på ordet bubbla i bloggen så har jag länkat till stämpelfabriken där du kan köpa dem för 10 kr/st

    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Hej Lisa !!!
    Det lila kortet var bara så WOW !!!!
    Kul att du är med i min utlottning. Lycka till !!! // Eva

    SvaraRadera
  8. hej Lisa!
    Åh så kul att du hittade min sida och vill delta i min Candy! Önskar dig lycka till!
    Så duktig du är! Jag har lagt mig som följare av din blogg då jag beundrar tjejer i din ålder som är så här duktig!
    Kram lene

    SvaraRadera
  9. Hej, vad kul att hälsa på hos dej. Så fina saker du gör. Julkorten är så söta, jag själv är inte så glad för att göra julkort men några får det bli. Det vita pappret med svarta ränder är ett Maja papper som heter Sommartider. Jag älskar Maja papper :)Kram Gertrud Ps. Jag kommer tillbaka och hälsar på Ds.

    SvaraRadera
  10. Så härligt juliga din julkort blev.
    Gillar det juröda.
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Så fina saker. Stum av beundran.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera
  12. Hej Lisa!
    Vad roligt att du hittade till mig!
    Jag vet hur det kan vara med julkorten, det är inte alltid julstämningen infinner sig hii hii
    Jätte fina kort och askarna till julkorten var
    urtjusiga, det skall bli roligt att följa dig!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  13. Oj så mycket fint!! Den översta kortlådan är ju bara så söt! Tack för din fina kommentar hos mig!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  14. Tack för att du lämnade en kommentar på min sida. Jag blev jätteglad. Vilka fina kort du gör. Så ung och så duktig. Kram Katarina

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D