onsdag 12 januari 2011

Kort med Spellbinderdies




Hej, här kommer ett litet inlägg från mig! Ser att det var ett tag sen...
I julklapp fick jag bland annat en Cuttlebug. Fick beställa lite dies m,m till den sen. :D
Därför kunde jag ju inte låta bli att göra ett kort med mina nya Nestabilities Dies! ;) Verkligen jättekul att använda dom.
Jag har målat motivet med Distress Ink Pads på 300g akvarellpapper. Färgläggningen blev helt misslyckat! Allt blev bara kaos när jag målade, så har nu under mitt jullov målat en hel del för att öva!
Färger jag använt:
Hud: Tattered Rose och Vintage Photo
Hår: Antique Linen, Vintage Photo och Walnut Stain
Byxor: Stormy Sky och Faded Jeans
Tröja: Aged Mahogany
Alla mönstrade papper kommer från Maja Design.
Övriga dekorationer: Ljusrosa organzaband, Martha Stewart stans, pearls och lite rosor.
På de flesta kanterna har jag duttat på lite stickles för att få lite mer glitter på det hela. Även runt ovalen. Glossy Accent har jag använt på Tildas muddar och på den vågiga ovala kanten, ungefär som små pärlor på varje "flik" eller vad man nu kan kalla det?
Ha det bra!

12 kommentarer:

  1. Kul att du gillade presentkortet:)
    Låt mig få reda på om du testar så att jag får se hur det blev.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt fint kort!
    Gillar alla dina fina dekorationer!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Ett jättefint kort!
    Färgläggningen tänker jag inte uttala mig om - övar själv för fullt - men jag tycker det ser jättebra ut...hm nu uttalade jag mig visst ändå...;)
    Fina färger du har valt!
    Ha det bra,
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Oj vad roligt att hitta till din blogg. Mycket fint du har skapat. Ha en trevlig dag. Lena

    SvaraRadera
  5. Hej på dig Lisa:)
    Tack snälla för besöket hos mig och din kommentar som jag blev jätteglad över:)

    Det fanns mycket fint här man inspireras av så kommer jättegärna tillbaka:) Du är duktig:)

    Ha en riktig trevlig dag, hälsningar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  6. Jättasnyggt kort! Det blev ju kanonfint att med headern också :)
    Nu är vi äntligen friska och börjar få ordning på allt efter semestern....hihi Kul att du gillade mitt tri shutter album. Testa gärna för det var mycket enklare än det ser ut.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad roligt att hitta till din blogg. Du är jätteduktig. Vad fint färglagd flickan på kortet var.
    MVH Sandra

    SvaraRadera
  8. Kul med en cuttlebug :) Vilken färg fick du?

    SvaraRadera
  9. Jättefint kort!
    Du är verkligen duktig!
    Titta in på min blogg.
    Finns en award att hämta.
    Kram Ritva

    SvaraRadera
  10. Wow vilket jättefint kort, va duktig du är! :)
    Ditt kort är jättefint färglagt tycker jag.
    Och stickles kan det aldrig bli för mycket av, jag älskar när det glittrar och glimmar. ;)
    Ha det så bra.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Hej Lisa, du är verkligen duktig och så himla fina kort och alter du gör! Kommer säkert att titta in hos dig ofta!!

    Hälsn
    Scranna

    SvaraRadera
  12. Jättesnyggt! Jag tyckte du hade färglagt jättebra. Fin färgkombination.
    /Louise

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D