söndag 13 mars 2011

Kort på beställning med blomtema!







Hej på er!
Fick nyligen en till beställning på 4 stycken kort som skulle vara klara i början av april. Har gjort 2 av dom, men jag visar bara ett i taget så ni ska känna er lite uppdaterade ;)
En liten rolig grej med den här beställningen var att de skulle vara i teman. Det var tex skärgårdstema, biltema, blomtema osv. Kul tycker jag, är ju roligt med lite annorlunda saker!
Detta kort skulle vara i blomtema. Det kanske inte blev supermycket blommor, men iaf blompapper och rosor.
Har sett att många gjort som på mitt kort, fast med fyrkanter istället för cirklar. Ville testa något nytt så varför inte använda cuttlebugen och några dies? :D
När det gäller scrapbooking så gillar jag att prova nya saker :) Det kommer säkert bli fler varianter av denna :D
Sen så dekorerade jag på baksidan lite grann. Skrev mitt namn, e-post och hemsida och stansade ut med cuttlebugen.
Jag har målat Tilda med distresser på 300g akvarellpapper. Brukar vanligtvis färglägga håret mörkbrun, men för att få håret lite blondare så tog jag ytterst lite Walnut Stain. Kan vara ett tips för er som vill ha blont hår på figurerna ;)

Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linen, Vintage Photo, (lite) Walnut Stain
Klänning: Victorian Velvet
Strumpor: Pine Needles, VIntage Photo
Skor: Pumice Stone
Sjal på huvudet: Aged Mahogany
Bär: Aged Mahogany, Fired Brick
Alla kanter är chalkade med Walnut Stain.
Någon dag till veckan visar jag det andra kortet. Det har också ett tema, nämligen hästar. Mer får ni se senare! :P

9 kommentarer:

  1. Så himla fint!
    Gillar din vakra färgläggning, cirklarna och de vackra rosorna!
    Super snyggt

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ditt kort jättemycket, blompappret i cirklarna var jättesött. Vad duktig du är på att färglägga, det är något jag vill bli bättre på

    SvaraRadera
  3. hej Lisa!
    Vilket härligt färgglatt kort! Dofter blommor!
    Kram lene

    SvaraRadera
  4. Jättefint kort!
    Vet du vad pappret du använt heter, det var verkligen superfint!
    Kul att du ville vara med i min godis-utlottning!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort med de utstansade cirklarna i blommönstrat papper!

    Kika gärna in i min blog där jag just nu har en blogcandy :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan Lisa.
    Vilka fantastiskt fina alster du gör! Jag är så glad att du ville vara med på min candy, så jag hittade hit till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jätte gulligt blomsterkort och superfint
    färglagt! Jag har kort minne blev så glad när
    jag fick den fina awarden av dig, men helt glömt att lägga in den i min blogg, kommer göra det nu!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Jätte fint kort...

    Skoj att få beställningar :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D