fredag 25 mars 2011

Tips på hur du kan göra en header och collage!

Hej!
Tänkte bara tipsa lite om ett program som heter Picasa som Google har lanserat, där kan man redigera foton, göra snygga collage och headers (bilden med text längst upp på bloggen). Dessutom är programmet på svenska, vilket gör det enkelt att förstå!
Tror inte att det är en sån bra idé att jag skriver hur man gör en header, eftersom jag själv inte riktigt vet hur man gör än... Om du skulle vilja ladda ner programmet så skulle jag föreslå att du söker på google, tex: "hur man gör en header i picasa" eller något liknande... Så gjorde jag och jag lyckades i alla fall göra en header. Men jag är inte 100% nöjd, så jag ska leta upp något jag kan fota för att sedan göra en till header. Det kan det ju aldrig bli för många av... ;o)

Undrar du över något så kan du skriva en kommentar, så kanske jag kan hjälpa dig :)
Lycka till!

Just det... Ni kanske vill ha länken till programmet först? hihi... ;) Sedan är det bara att klicka på den blåa rutan där det står Download Picasa 3.8.

LÄNK:
http://picasa.google.com/intl/en_us/

1 kommentar:

  1. Snyggt!
    Den länken måste jag kolla in!
    TACK!
    Kram och trevlig helg!
    Susy

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D