måndag 16 maj 2011

"Especially for you"


"Dangling Sea Tilda"
Utskriven text, "Especially for you"






Spets och Martha Stewart stans


Tag med smalt sidenband och chalkade kanter med Walnut Stain




Hejsan!

Denna vecka har jag haft en sådan otrolig inspiration så jag har faktiskt hunnit gjort 3 stycken kort! Känns lite ovanligt... ;) Här är ett utav dem.


De vackra mönstrade papprerna är från Pion Design, visst är de fina?! :o)


Motivet är Magnolia, Bon Voyage collectionen (2010, tror jag) och det är som vanligt målat med Distress Ink pads på 300g akvarellpapper med följande färger:



Hud: Tattered Rose, Vintage Photo

Kinder: Aged Mahogany, Worn Lipstick. Highlights med vit penna
Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain

Tröja/Byxa: Chipped Sapphire, Stormy Sky, Faded Jeans

Strumpor: Pumice Stone, Black Soot

Skor: Walnut Stain

Hatt/Mössa: Chipped Sapphire, Stormy Sky, Faded Jeans

Ankare: Walnut Stain, Pumice Stone. Har även lagt på Glossy Accents.



Som ni kanske märker, eller kommer börja märka så har jag börjat använda tags, texter och sytt på mina kort. Väldigt kul!! :D


TIPS!

När jag sytt alla kanter och satt fast dem, så har jag rivit upp kanten med fingret för att få en sliten känsla. Blir väldigt fint när man också chalkat kanterna.


De andra två korten får ni se lite senare ;)



Sen kanske ni undrar över mitt rum som jag ska visa. Det är inte riktigt klart ännu så jag får återkomma om det. Loooovar att det inte blir för lång tid!! :)



14 kommentarer:

  1. Du är makalöst duktig, Lisa!
    Det här kortet är så himla snyggt!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert kort du gjort igen. Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. hej Lisa!
    Så vackert kort!!! det är så kul att se hur du utvecklas, du är super duktig!
    Kram lene

    SvaraRadera
  4. Hej!
    va kul att du hälsade på i min blogg,har skickat runt på allt fint du har gjort,du är verkligen duktig.
    Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  5. Hej tjejen!! Tack för din kommentar i min blogg :) Jag blev sååå glad.
    Så mycket fint du hunnit göra sen jag kikade in sist. Hoppas du får en riktigt pysslig helg! Kramisar

    SvaraRadera
  6. Oh wow!
    Lisa this is so beautiful!
    hugs
    kim x

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fint du gör! Kul att du gillade fågelholken:) Pappret är från Magnolia.
    Ha en skön helg.

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  8. Ett superfint kort Lisa!
    Det blir ju så snyggt när man syr på korten - ändå har jag bara gjort det en gång - får nog plocka fram maskinen snart...
    Trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  9. Vilket fint kort Lisa!
    Du är superduktig, snyggt sytt och jätte fint med lite rivna kanter!
    Ha det bäst!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  10. Superfint kort och en galet fin färg....(jag älskar lila och rosa) =)

    Kram till dej

    SvaraRadera
  11. Hej Lisa!

    Vad kul att du hittat till min blogg. Jag har tittat runt hos dig också och jag är full av beundran över allt fint som du har gjort. Visst är det en underbar hobby det här med scrapping, jag tröttnar aldrig. Skön Helg till dig.

    Kramar från Ingela

    SvaraRadera
  12. Hej Lisa!
    Tack för din kommentar... vilka fina kort du gör... Du är makalöst duktig på att färglägga...Kommer gärna in fler gånger på din blogg! Ha en fortsatt trevlig helg och Kramizar

    SvaraRadera
  13. Hej vännen och tack för dina goa ord inne hos mej!! *glad*
    Du skapar otroligt fint och de korten jag sett inspirerar väldigt!! :D
    Det senaste kortet var verkligen ursnyggt!! Diggar upplägget massor! :D

    MÅnga kramar och fortsatt trevlig helg!

    KRAM Petra

    SvaraRadera
  14. Wow det här är ju fantastiskt vackert!!! Makalöst!!

    kram Christina

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D