tisdag 3 maj 2011

Lila kort "Made with love"

Magnoliastämpel "Lovely Tilda"





Charm och hemmagjord tag




Rosor och pyntbär




Spets från Panduro




Pearls från Reprint




Utskriven text, "Made with love"







På rosetten har jag satt på Glossy Accents och sedan Perfect Pearl.
På Tildas kinder har jag ritat små vita prickar eller highlights som de också kallas.







Alla kanter är chalkade med Distress Ink Walnut Stain och sydda med symaskin




Har varit hemma idag för jag varit sjuk, så heeela dagen lång har jag pysslat med detta kort. Riktigt roligt var det, för det var första gången som jag sytt med symaskin på mina kort. Testade även att göra såna där vita prickar på kinderna :)




Cardstock kommer från Bazzill, och mönsterpapprerna Maja Design och Ladybug and Friends.



Tagen är gjord av ett vaniljfärgat cardstock.



Jag har färglagt Tilda med Distress Inks på 300g akvarellpapper.


Hud - Tattered Rose, Vintage Photo
Hår - Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain


Klänning - Dusty Concord


Strumpor - Pumice Stone


Kinder - Worn Lipstick och vit penna för prickarna



Rosorna har jag ingen aning om vart de kommer ifrån, har köpt dem lite här och var... ;)



Lovade ju också att visa mitt nya scraprum+smart förvaring av rosor, men det får vänta ett tag. Blir ju en hel del foton... Hoppas i alla fall kunna visa det den här veckan!


Utmaningar jag är med i:

Svensk Scrapbookings Barn & Ungdoms utmaning:





Tack för att du tittade, lämna gärna en kommentar också! =)



6 kommentarer:

  1. Helt underbart kort!!! Superfint i härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du varit sjuk, hoppas du mår bättre!
    Vilket kort du har gjort!
    Jätte snyggt!
    Sydda kanter och otroligt vacker färgläggning och fina dekorationer, underbart!
    Du är otroligt duktig!!!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Du är helt makalöst duktig. Så vackert kort. Krya på dig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbart snyggt sammansatt, jättefint kort!
    Hoppas du mår bättre idag!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Oohh Wow Lisa vilket super fint kort! jätte fint sammansatt och alla sydda kanter och så snyggt färglagt!
    Roligt att du vill vara med i min blogg candy!
    Hoppas du mår bättre idag!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för titten i min bligg ;);)
    Så otroligt vackert kort, och även dom i tidigare inlägg.....
    Du har något i min blogg;);)
    Kram, Britt-Inger

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D