måndag 30 maj 2011

"You Make Me Smile"

Hej! Det börjar bli riktigt varmt ute nu! :) Och det är bara några dagar kvar till skolavslutningen, sen så är det SOMMARLOV! :D Det ska bli riktigt skönt...
Var ju på Uppsala Scrap & Pysselmässa i helgen och handlade en massa pyssel. Köpte faktiskt en del nya grejer jag aldrig haft förut, bland annat glimmermist och akrylfärg.
Papprerna till det här kortet är från Magnolia, visst är de helt ljuvliga? Jag verkligen älskar dem!! Jag har chalkat alla kanter med Distress Ink - Walnut Stain och sytt med symaskin. Vaniljfärgad och ljusblå cardstock från Bazzill. Kortets storlek är 15x15 cm



Nyinköpt Magnolia "Hallo Little Butterfly" från Butterfly Dreams Collection 2011. Så himla söt tycker jag ;) Jag har målat henne med distresser på 300g akvarellpapper.
Jag har använt följande färger:
Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain
Klänning: Weathered Wood, Faded Jeans, Black Soot
Stövlar och rosett: Walnut Stain

Fjärilen har jag målat med Milled Lavender och sedan lagt på ett lager med stickles, Diamond, även på klänningens muddar. På rosetten har jag lagt på lite Glossy Accents. Vita pearls som örhängen.







Utskriven text "You make me smile" från ett word-dokument.


Rosor i blått och vitt. På dem har jag lagt på vit akrylfärg och stickles.



Rosor och pyntbär med akrylfärg och stickles




Jag la även lite akrylfärg på några av kanterna för en sliten effekt. Över hela kortet har jag sedan sprayat ett lager med Tattered Angels Glimmer Mist, pearlfärgad. Skimrar väldigt fint i ljuset då. Fick inte riktigt med det på bild, men i verkligheten glittrar det en del ;)


Har 3 stycken kort som är färdiga att blogga om, men hinner inte riktigt med det ibland. Hmm, någon gång kommer de i alla fall upp här!


*Just det, har ju glömt bort att berätta! Jag är numera stolt Gäst-DT hos Smått o Gott


Det är något som kommer bli jättekul, och jag ser framemot att få börja blogga där! :D *


Ha det bra i sommarvärmen!!

15 kommentarer:

  1. Så jättefint kort du gjort!! Härligt med lite nya saker....man kan ju shoppa sej fördärvad MINST!!! =)

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  2. Wooow vilken snyggt kort!
    Ljuvlig Tilda som du målat så fantastiskt bra,
    du har lyckats med allt!
    Gratulerar till DT hos Smått o Gott, då får du länka så att vi hittar dig ;-)
    Ha det bäst!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Wow vilket fint kort. Fräscht med blått. Du färglägger så fint.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa!
    Först och främst STORT grattis till ditt DT uppdrag!
    Jag är inte förvånad, du är så otroligt duktig!
    Beundrar det du gör något otroligt mycket!

    Men du, jag var också på Uppsala mässan, på lördagen. Hade verkligen velat träffa dig!!!!!

    Den texten du använde på ditt kort stämmer bra in när jag tittar in din blogg!
    Du är makalöst duktig!
    Vilket ljuvligt kort du har gjort med alla underbara detaljer!!!!!

    Hoppas verkligen att du får ett underbart sommarlov och att du också hinner skapa lite så man får titta in här och bli glad!!!!!!!!

    KRAM PÅ DIG!
    SUSY

    SvaraRadera
  5. ååh vad mycket fint du gör!!!
    tack för att Du vill vara med på min godispåse:-)

    SvaraRadera
  6. Himla snyggt kort och jätte fin färgläggning :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Åh så söta kort du gör!! Tack för kommentaren hos mig. Bokstäverna du frågade om har jag skurit ut med min Silhouette i vanlig rosa cardstock. Kramkram

    SvaraRadera
  8. Hej Lisa!
    Wow vilket jättefint kort du gjort!! :)
    Grattis till Gäst-DT platsen, så kul!! :) Förstår att du blivit DT för du är jätteduktig! :)
    Ha en skön sommar!
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  9. Hej hopp!
    Tack för din kommentar hos mej, den gjorde ju så att jag kunde hitta hit till dej.

    Vilket fantastiskt fint och välarbetat kort du har gjort här!

    Du är grymt duktig!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Lisa!
    Grattis till din DT plats. Du är enormt duktig. Vilket himla fint kort du har gjort. Så fint färglagd och fina dekorationer. Ha ett härligt sommarlov! Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Hej Lisa,
    vad roligt att du var in på mion blogg och skrev några rader och även hämtade awarden. Den är du verkligen värd, du gör jättefina kort!
    Jag pysslar en hel del men ha rinte tid att blogg om korten riktigt nu, det blir lite glest mellan inläggen. Nu har jag iaf två studentkort som jag ska lägga upp snart.
    Visst var det mycket fint på pysselmässan, jag shoppade oxå en massa kul.
    Bor du i Uppsala? Kanske träffas vi på nån pysselkväll hos Monica på Smått o Gott framöver, det vore skoj.
    Ha en det bra, vi "hörs" igen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Oh my Lisa this is so stunning!
    Such a beautiful creation!
    hugs
    kim x

    SvaraRadera
  13. När har du skolavslutning då?
    Mina barn slutar den 15:e juni...

    Hoppas att du har en fin helg.

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  14. Tack för alla dina gulliga kommentarer - jag blir sååå glad!! Grattis till ditt DT-uppdrag - verkligen jättekul :) Ska bli spännande att se vad du gör framöver. Hoppas du får ett riktigt härligt sommarlov! Mina barn slutar först på fredag men efter det är det sommarlov för oss också.
    Kramisar

    SvaraRadera
  15. Jaså fick du sommarlov redan den 10:e :) Härligt :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D