onsdag 15 juni 2011

Tilda With Butterfly Dress

Hejsan!
Ett tag var det så fint väder, men nu är det grått ute. Det är så tråkigt när det är sommarlov. Men sååå tråkigt har det inte varit, har ju gjort en del kort. Och en fågelholk ;)

Jag gjorde bland annat det här kortet.

De fina mönsterpapprerna kommer från Maja Design och Magnolia. Vit och ljusblå cardstock från Bazzill. Alla kanter är chalkade med Distress Ink - Walnut Stain och sedan sydda med symaskin. Vit kakservett och tag har jag köpt på mässan. Och så pearls förstås!
Över hela kortet har jag sprayat med Tattered Angels glimmermist, pearlfärgad. Så nu skimrar det lite grann :)




"Tilda with butterfly dress" ur Butterfly Dreams Collection 2011. Riktigt söt med de där tofsarna ;) Hon är som vanligt målad med distresser på 300g akvarellpapper. Jag har stämplat med svart Staz On dyna. Blåa pearls som örhängen. Färger jag använt:



Hud - Tattered Rose, Vintage Photo


Kinder: Chalkade med Decorating Chalks, och ritat prickar med vit penna.


Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain


Klänning: Weathered Wood, Faded Jeans, Black Soot

Strumpor: Weathered Wood, Black Soot


Skor och Korg: Walnut Stain


Blommor och Blad: Milled Lavender, Pine Needles, Walnut Stain


Rosetter i håret: Victorian Velvet



Jag har också målat ett tunt lager med Opalite. Har hört att det ger mera lyster åt distressfärgerna. :)




Massa roooosor!! Jag har lagt på lite vit akrylfärg, sprayat med glimmermist och slutligen lite stickles - Diamond.







Bronsfärgad charm. Texten "Made with love" har jag skrivit ut från ett worddokument och på akvarellpapper.




Nu ska jag plocka i ordning i mitt rum och rensa i lite pyssellådor...

TACK för de söta kommentarerna!! Jag blir så glad :)

Ska försöka bli bättre på att kommentera hos er ;)


Ha det bra! :o)

10 kommentarer:

  1. Åååh Lisa vilket ljuvligt kort, vilket fint arbete med alla extra små detaljer, gillar det jätte mycket!
    Må så bra...
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Lovely card!
    Hugs,
    Marijke

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa!
    Jag blir så glad när jag tittar in hos dig! Du är så himla duktig!
    Ser verkligen fram emot att följa din utvecklig!
    Hoppas du får ett skönt sommarlov med mycket sol och bad!
    Massor av kramar från lene

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa!
    Jag blir så imponerad när jag kommer in på din blogg, du gör så himla fina kort! Och motivet kommer verkligen fram när du färglägger med distresserna :) och detaljerna...ja du, otroligt snyggt!! :D

    Ha det nu så bra,

    kram från Monica, smått o gott

    SvaraRadera
  5. Helt underbart och fantastiskt vacker kort!! Ljusblått är ju bara såå fint!

    Nu är det sommarlov!! Tjoho!!

    kram Christina

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart kort.Du gör så mycket fint.Tack för titten, jag återkommer snart igen. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Hej tjejen!! Hoppas du också haft en mysig midsommar :) Blir alltid lika glad när du kikat in. Så grym du blivit på att färglägga! Ser fram emot att du visar upp din fågelholk...
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. WOW säger jag bara :)
    Hittade hit via en väns blogg och blir helt mållös av allt det vackra som du skapar:) Du är jo helt otrolig:)Du är verkligen kreativ och duktig och med så mycket ögongodis du bjuder på så blir det inte sista gång jag tittar in:)

    Många kramar från Lilla Pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  9. HEJSAN! :D
    (!!!!!) jag hittar inga ord!

    Du kan helt klart räkna med mig bland dina scrap-beundrare, HERREGUD vilket kort Lisa!
    Din stil är verkligen helt unik, det finns så mycket inspiration att hitta här. :) Du är kanonduktig!
    Älskar det du gjort med blommorna, otroligt vackert med den vita akrylfärgen tillsammans med glittret och glimmer misten.
    Din färgläggning med Distresserna är också helt fantastisk, vad kul att du skriver ut vilka färger du använder! :) Färgen på klänningen är helt suverän. :D

    Ja, jag håller med dig, det har varit lite för mycket regn och moln de första veckorna på sommarlovet, men nu säger dom att det ska bli högtryck :) 28 grader och SOOOOL!!! WOHO! :D
    sol och bad, här kommer vi! :)
    KRAM! :D
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Åååå vilket ljuvligt kort. Perfekt sammansatt av papper, färger och dekos. Du är så himla duktigt på att fäglägga och färgvalet var himmelskt :D
    Ett jättegrattis till ditt DT-uppdrag. Det är du värd!
    Tack för dina gulliga kommentarer hos mig!
    Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D