torsdag 25 augusti 2011

"Life By The Sea"

Hejsan.
Nu är veckan snart slut, vilket är otroligt skönt. Ska passa på att pyssla så mycket som möjligt till helgen innan skolan börjar igen. På vardagarna hinne jag inte, då jag kommer hem rätt så sent på eftermiddagarna. Så när jag är ledig så kan jag åtminstonde börja på ett kort. :)
Det här kortet jag tänkte visa idag gjorde jag sista dagen på sommarlovet. Känns som evigheter sen...

Denna kortviking kallas "Easel Card", eller på svenska -stafflikort. Har alltid trott att det varit svårt att vika dem, men det var riktigt enkelt. Kul var det också.


Kortet när det är ihopvikt.

När Maja Designs nya kollektion "Skärgårdliv" kom ut visste jag direkt att jag skulle köpa mig några. De är helt underbara! Jag brukar vanligtvis inte tycka om att använda så mörka färger på mina kort, men dem här gillar jag verkligen, dessutom är papprerna lite slitna/nötta, vilket är jättesnyggt, tycker jag. När jag hade valt motiv, var det självklart att jag skulle använda dem papprerna.

Kanterna är chalkade med Distress Ink-Walnut Stain, och sedan sydda på symaskin med vit tråd. Jag har sprayat över hela kortet med Glimmer Mist från Tattered Angel.

Motivet "Danling Sea Tilda" kommer som vanligt ifrån Magnolia. Kollektionen heter Bon Voyage. Jag har målat henne med distresser på 300g akvarellpapper med en syntetpensel.

Färgerna jag har använt:


Hud: Tattered Rose, Vintage Photo

Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain

Byxa, tröja, strumpor, hatt: Weathered Wood, Faded Jeans, Black Soot

Skor: Black Soot

Ankare: Black Soot


Jag har målat ett litet lager med Opalite på motivet, så det skimrar lite. På ankaren har jag lagt på Glossy Accents, det blir som en 3-D effekt. Hon har även fått örhängen av creamfärgade pearls.

Rosor, knoppar och pyntbär i olika storklekar, som såklart finns med på mina kort nuförtiden ;) Har lagt på lite Gesso och stickles, samt chalkat dem lite grann.

Kakservett som jag tycker är otroligt vackert att använda! Denna kommer från Magnoliabutiken.

Fler rosor och knoppar med samma "behandling" som ovan.

Söt charm med texten "Made with love", den är fäst med natursnöre på en tag.

På kortets två kanter finns det även med en dekoration jag sällan använder. Brads! Gillar dem här extra mycket. De är från Reprint.

Texten har jag skurit ut från ett av de mönsterpapper jag använt, finns på den där vita remsan längst ner på pappret. Chalkade kanterna och dekorerade slutligen med lite stickles.

Här är själva "grunden" som kortet vilar på. Satte lite rosor i hörnet, och lite pearls.

Den här pappersbiten är också ifrån den vita remsan på arket. Väldigt användbart!


Ha nu en bra helg!


11 kommentarer:

  1. hej Lisa!
    Åter ett mycket vackert kort från dig! ja dessa papper är snygga, fast jag har haft svårt att göra något med dem... kanske nu när jag ser ditt fina alster!
    Var rädd om dig tjejen!
    Kram lene

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint och välarbetat kort!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade hit av en slump och har inspirerats här nu på din blogg. Vad otroligt mycket fint du skapat! Detta kort var helt perfekt ögongodis!:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen!! det härkortet är ju verkligen bara tokfint!! =) Ursnyggt målat och med galet fina papper.....toppen!!

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart vackert kort!
    Så imponerad av din färgläggning!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilket underbart kort. Man blir verkligen inspirerad av att titta på allt fint du gör!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Men oj så flott. Vad du har fått med många fina detaljer och dekorationer utan att det ser plåttrigt ut. Du är en riktig fena på färgläggning minsann. Ha det gott!

    Kram från Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej Lisa!
    Du börjar verkligen hitta din stil, ännu ett super fint kort, ta hand om dig!
    Många Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  9. Hej Lisa. Det är var ytterligare ett underbart kort från din. Du är så duktig och det är alltid lika roligt att titta in hos dig. Förstår att du har mycket nu när skolan börjar. Ha en skön fredag och trevlig helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  10. Jättefint kort! Vad bra papprena passade till stämpeln och temat. :D

    /Annika

    SvaraRadera
  11. Idag var första gången jag lyckades leta mig fram till din sida och jag måste säga att jag är imponerad. Fantastiska verk, fin blogg och mycket välformulerad text. Är du säker på att du bara är 13 år?? ;-) Du tillhör redan en av de bästa i Sverige på detta!
    Kram från Anna

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D