tisdag 16 augusti 2011

"Sweet Scarecrow"

Hej!
Imorgon är det dags att börja skolan igen, hade gärna haft ledigt några veckor till... Ska ju börja i 8:an nu, så alltså kommer jag få betyg.
I helgen pysslade jag ihop detta kort med söta Tilda som fågelskrämma. Även denna är en stor favorit hos mig ;)
Kortet är dubbelt och i storleken 15x15 cm. Papperna kommer ifrån Magnolia. Alla kanter är chalkade med Distress Ink-Walnut Stain, och sedan sydda med symaskin. Över hela kortet har jag sedan sprayat med Glimmer Mist så det skimrar lite.
"Scarecrow Tilda" från Sweet Rainbow Collection 2011. Jag har målat henne med Distresser och syntetpensel på 300g akvarellpapper med de här färgerna:
Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain
Klänning: Weathered Wood, Faded Jeans, Black Soot
Hatt och Vantar: Walnut Stain
Halmstrån: Mustard Seed, Vintage Photo
Bin: Old Paper, Faded Jens
Över motivet har jag sedan målat ett lager med Opalite som jag spätt ut med vatten. Då får det mera lyster. Tilda har också fått lite stickles här och var.
Rosor är från Magnolia. Pyntbär och knoppar vet jag inte. Jag har målat med lite vit färg på dem och sedan dekorerat med stickles.
Ännu mera rosor, knoppar och pyntbär... Spets och kakservett tycker jag mycket om att ha på mina kort.
Underbar biljett från Tim Holtz som är chalkad med Walnut Stain.
Det här får bli sista bilden på mitt kort.
Programmet jag lägger till text på bilderna fungerar inte så därför blev det ingen, men det är fortfarande copyright på alla bilder på in blogg om inget annat anges! :-)
Tack för alla kommentarer, det gör mig otroligt glad! <3
*Kika gärna in nästa torsdag, då visar jag ett nytt kort med skärgårtema... *

9 kommentarer:

  1. Helt underbart fint kort vännen!!! Så snyggt målat och sååååå fina färger!! Ett toppen jobb! =)
    ha en bra skoldag imorrn!

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  2. Lisa, detta är ytterligare ett helt underbart kort från dig!
    Din färgläggning är makalös!
    Såg ditt fina kort i Magnolia tidningen, underbart och grattis till dig!
    Ha det bra i skolan nu!

    Kommer du på Uppsala Scrapmara den 3 september?

    KRAMIS SUSY

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag kan inte annat än att hålla med Maritha och Susy, kortet är fantastiskt fint. Du har i alla fall redan toppbetyg i färgläggning på tal om betyg.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt kort detta är du är jo makalös duktig helt suverän på det du skapar:)
    Hittade annat ögongodis också sedan sist så mycket underbart att titta på här:)
    Å toppenbetyg från mig också när det gäller din färgläggning den är jo outstanding:)
    Ha det bäst och kramar från Lilla Pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa!
    ett underbart kort, du blir bara duktigare och duktigare. Kram lene

    SvaraRadera
  6. Nu var det ett tag sedan jag var och hälsade på hos dig och oj, vad jag har missat mycket. Det tar jag igen nu ;o)
    Så många underbara saker du har gjort och din målning är bara helt fantastisk!!!
    Lycka till med 8:ans skolarbete.
    Kram Annette

    SvaraRadera
  7. Hej och god morgon på dig Lisa:)

    DU ÄR FANTASTISKT DUKTIG och du är värd värdända ord som jag har lämnat kvar till dig:) TA ÅT DIG DET ÄR DU VERKLIGEN VÄRD:)

    Kul att du gillade mitt pyssel jag hade gjort till vårt nya uterum:) Det är så trevligt att testa på lite annat också i bland:)

    Önskar dig en toppen fredag och helg:)

    Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  8. Such beautiful work Lisa!
    hugs
    kim x

    SvaraRadera
  9. Hej på dig Lisa:)

    Det är måndag och ny vecka så tassar in och vill önska dig en riktig trevlig måndag och vecka som kommer:)

    Ha det bäst och var rädd om dig!!!

    Massor med kramar från Lilla Inger :)

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D