onsdag 10 augusti 2011

Tilda With Hanging Rabbit

Hejsan!!

Nu är jag tillbaka igen efter en liten bloggpaus... Har hänt en del grejer under den tiden som jag tänkte berätta lite om :)
(Lite längre ner kommer det även ett nytt alster).

När jag var nere på västkusten, passade jag på att besöka Magnoliabutiken i Borås! Det är något jag drömt om länge. Att få se alla otroligt vackra kort i verkligeheten som DT-teamet har gjort. Det var nog bland det roligaste jag gjort på sommarlovet :)
Jag köpte en massa saker därifrån, bl a. en die "Lovely Fence", det är något jag länge velat ha. Kommer komma ett inlägg med lite foton från butiken snart...

En annan rolig sak, är att för någon månad sedan när sommarnumret av Magnolia Ink kom ut, var det en annons om en barntävling. Man skulle skicka in en bild på ett kort, så kunde man få sitt kort publicerat i tidningen och vinna ett pris. Så det gjorde jag.
För en vecka sedan fick jag ett mejl från Magnolia, där det stod att mitt kort skulle vara med i nästa nummer och att jag skulle få en present därifrån. Gissa om jag blev glad!

Under tiden jag varit borta har jag gjort några kort som kommer att komma upp här så småningom. Har också suttit och färglagt en massa Magnoliamotiv medans jag väntat på att mina paket från Wild Orchid Crafts (WOC), charms från Pagoni, och två stycken Magnoliastämplar ska komma. Hoppas jag får dem snart...
Klicka gärna in på WOC´s hemsida, det är superbilligt! Man kan få 100 stycken rosor för bara 30kr!! Eller ex. pearls för 12 kr. (www.wildorchidcrafts.com) Fungerar inte att länka, därför skirver jag hela adressen. ;)


Så, det vart lite mycket text, men här kommer i alla fall en tag jag gjort:

Tagen är 16x9 cm stor. Det vackra mönsterpappret kommer ifrån Magnolia. Tagen går i färgerna vitt, blått och cream. Jag har chalkat alla kanter med Walnut Stain och sytt dem med symaskin. Motivet är utstansat med spellbinders. Jag har sprayat med Tattered Angels Glimmermist över hela tagen.

"Tilda With Hanging Rabbit" ur Butterfly Dreams Collection. Hon är min favorit :)
Jag har målat henne med Distress Ink på 300g akvarellpapper. Förut målade jag med en vattenpensel, men för några veckor sedan bytte jag till en syntetpensel (strl 0), och oj vilken skillnad det blev! Tänkte sätta ihop en Distresstutorial, så ni fär veta mer om det senare.
Detta motiv är inte målat med en syntetpensel!
Jag har använt dem här färgerna:

Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linen, Vintage Photo, Walnut Stain
Klänning: Weathered Wood, Faded Jeans, Black Soot
Stövlar: Black Soot
Kanin: Walnut Stain, Black Soot

Över hela motivet har jag målat ett tunt lager med Opalite, det ger mera lyster år färgerna.
Hon har också fått små blåa pearls som örhängen, riktigt gulligt tycker jag!
Inspirationen till färgläggningen har jag fått ifrån Camilla (pysselsidan.blogspot.com). Och som sagt så funkar det inte att länka...


Rosor, knoppar och pyntbär i olika färger och storlekar. Jag har lagt på lite Gesso (vit färg) och stickles på dem. Här syns också en vit kakservett.
Textstämpeln "with all my love" kommer från Magnolia, och är stämplad med Walnut Stain. Spetsen har har satt fast med en häftapparat. Meningen var att de skulle synas vilket de dock inte gjorde.
Natursnöre och ljusblå floss. Charm i form av en fjäril.
Placerade en tag under motivet med lite spets på som jag häftat fast. Under den fick det bli en biljett från Tim Holtz.
Här syns lite mera rosor och knoppar... Även dessa har fått Gesso och stickles på sig.
Slutligen en söt die, fjäril/trollslända, också från Magnolia.
Nästan allt material finns att köpa i butiken i Borås :)

Jag är med i Svensk Scrapbookings utmaning "Tags" med detta alster. (www.svenskscrapbooking.se)

Tack för att du orkat läsa allt!



14 kommentarer:

  1. Vilken underbar tags du har gjort och va roligt att ditt kort kom med i tidningen :) Grattis!!

    SvaraRadera
  2. Åååh vilken underbar tag du har gjort!! :)
    Men oooh så roligt att du kommit med i tidningen, stort grattis till det!! :)
    Ha det så bra.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  3. Vilket otroligt snyggt och välarbetat kort! Du är jätteduktig! Gillar alla fina detaljer och det är så snyggt färglagt också.
    Grattis till att ditt kort ska publiceras - vilken grej! Förstår att du är glad.

    SvaraRadera
  4. Såååå himla fin tag du har gjort!! Grattis grattis till dej med som fick med ett alster i tidningen! =)

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  5. Wow Lisa, din tag är bara så snygg, välarbetad och vacker i färgerna. Vad roligt att du kommer att bli publicerad i Magnoliatidningen skall hålla ögonen öppna, så jag inte missar detta!
    Många Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  6. LISA!
    Åh vad jag har saknat dig här!
    Vilken tag du har gkjort! Makalöst fin!
    Grattis till att ditt kort ska vara med i Magnolia tidningen!!!!!!
    Härligt! Ska jag titta på sen!

    KRAMIS SUSY

    SvaraRadera
  7. Du är verkligen jätte duktig. Keep up the good work:-)

    SvaraRadera
  8. HEJ LISA! :)

    ååh vad roligt att du är tillbaka! :) Har längtat efter att få se fler av dina fina kort :) De är så vackra och välgjorda allihop, man kan inte se sig mätt på dom.

    Blev så glad när jag läste att ditt kort kom med i MagnoliaINK! Vad kul! GRATTIS! :D
    Ska bli så roligt att få se vad du hittat på :)
    Kan knappt vänta!

    Din tag är, precis som allt annat du gör, makalöst fin! Du är verkligen kanonduktig, Lisa!

    STOR KRAM TILL DIG :)
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Hej Lisa!
    Låter som du haft en toppen sommar!
    Grattis till att bli publiserat i Magnoliatidningen!
    Så snygg tag du har gjort! Du är superduktig!
    Kram lene

    SvaraRadera
  10. Vilken jättefin tag du har gjort, helt underbar!
    Grattis till publiceringen, ska bli roligt att se!
    Kul att du vill vara med på min blogcandy, Lycka till!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  11. En helt underbar tag du har gjort. Jag bara älskar det Tilda motivet.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Oh my what fun you must have had visiting Magnolia! Such a dream I have!
    Your creation is so utterly stunning!
    Beautifully coloured and your details are so beautiful!
    Gorgeous work!
    hugs
    kim

    SvaraRadera
  13. Makalöst fin tag!! Du är fantastiskt duktig! Kul att få ett kort publicerat i tidningen :-)

    kram på dig!

    SvaraRadera
  14. du är väldigt skicklig med måleriet! och grattis till publiceringen!

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D