söndag 13 november 2011

"Rocking Tilda"

Hejsan!

Hösten har susat förbi och vintern närmar sig. Än har det inte kommit någon snö här, men det är bara att vänta...
Det här kortet gjorde jag för ett par veckor sedan som jag helt glömt bort att visa! Kanske lite somrigt, men jag kan lova att det inte blir några fler sådana på ett tag.
Har varit på en scrapmässa och handlat, men inte alls så mycket som jag hade hoppats på. Hade feber när jag var där, så jag blev lite besviken då jag inte orkade vara där så länge. Jag fick helt enkelt nöja mig med att beställa lite julpyssel som borde komma till veckan. :)

Jag har gjort kortet i storleken 15x15 cm. Kortbasen är ett cardstock i beige. Mönsterpapper kommer från favoriten Magnolia och det gör även stämpeln ;) Alla kanter är distressade med Walnut Stain samt sydda med symaskin.
Under motivet finns en kakservett och en lite ny produkt för mig -osteklut/ostduk. Helt underbart att använda!


Här har vi sötnosen "Rocking Tilda" från Sweet Rainbow Collection. Hon är färglagd med Distress Inks och en syntetpensel.

Färgerna jag använt:

Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain
Dress: Victorian Velvet, Walnut Stain
Rockring: Weathered Wood
Skor: Walnut Stain

Jag har även dekorerat henne med lite stickles. Över motivet har jag målat med lite Opalite.



Underbara blommor från WOC...

Tagen och biljetten är chalkade med Distress Ink "Walnut Stain". Blå floss och en charm.



Pyntbär i cream och två Magnoliadies. "Heart Swirl" och "Vintage Keys". Jag har chalkat dem och dekorerat med vit färg och stickles.



Den vackra dien och lite pärlstrån från WOC.


Ytterliggare en die "Lovely Fence".


Tusen tack för era kommentarer!


Något jag länge funderat på är att köpa någon stämpel från Magnolia Mini World. Men jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna använda dem till då de är väldigt små... Så om ni har något tips får ni gärna skriva det! :)

13 kommentarer:

  1. Tilda är så söt och ditt kort är jättefint.
    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  2. Du är jo bara helt "outstanding" med dina alster:) Vad jag blir grymt imponerad och vad jag beundrar det du gör du är verkligen duktig:)
    Vad kan man annat säga en att ditt kort är helt kanon, verkligen super snyggt:)

    Stort tack för dina rader hos mig så gulligt av dig:)Uppskattar det mycket:)

    Hoppas att din söndag och veckan som kommer blir mycket bra för dig:) Ha det bäst :)

    Kramar från lilla Inger :)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh så himla fint kort du har gjort här!! Bara älskar allt rosa du har använt! Underbara dekos och så galet fint alltihopa! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Underbart vackert och med alla härliga detaljer på!
    Mini Magnolia är verkligen supersöta, men knepiga att färglägga för att de är så små, fina på tags tycker jag!
    Letade efter dig på mässan och frågade efter dig på Små Gott... saknade dig!

    KRAMIS SUSY

    SvaraRadera
  5. Vad fint!
    Färglägningen fick du till så bra! också blomarrangemanget!!!


    /Oliver

    SvaraRadera
  6. Underbart kort som du gjort.

    Maud

    SvaraRadera
  7. Men oh, vilket skirt och ljuvligt kort! Helt underbara färger och så perfekt dekorerat!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Helt tok vackert kort, så sött och ljuvligt och perfekt dekorerat, du är en baddare på att färglägga med distresser, väldigt snyggt!
    Minisar är jätte fina att även dekorera inne i korten med!
    Ha det fint!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  9. Hej Lisa!
    Så vackert kort, ljuvliga färger och så snyggt målat motiv!
    Ha en skön vecka vännen!
    Kram lene

    SvaraRadera
  10. Oh vilket härligt rosa kort att pigga upp sig med denna gråmulna novemberdag.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Ytterligare ett makalöst vackert och väldekorerat kort från dig, jag är så imponerad. Ha en bra vecka. Kram kram

    SvaraRadera
  12. Så jättefint kort du gjort.

    Maud

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D