söndag 20 november 2011

"Sweet Christmas Dreams"

Hejsan!

Idag tänkte jag visa ett julkort som går i färgerna brunt och cream med lite röda detaljer. Tänkte även köra en liten annan variant av texten jag brukar skirva, så allt material jag änvänt finner ni istället längst ner i inlägget!

Kortet är stående och storleken är 15x15 cm. Alla kanter är chalkade och sydda med symaskin.
Mönsterpapper i brunt och beige, samt ett rött som är bakom motivet.
Under motivet finns en kakservett och osteklut :)
Jag har sprayat hela kortet med Tattered Angels Glimmermist så det glittar.

En av mina favoriter ur Sweet Christmas Dreams Collection 2011 -"Tilda With Snowheart". Hon är färglagd med distresser på 300g akvarellpapper och en syntetpensel. Jag har också blandat i lite Opalite så motivet skimrar och får lyster. :) Har duttat på lite stickels här och där och hon har även fått örhängen i form av pearls.
Distress Inks:

Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
Hår: Antique Linnen, Vintage Photo, Walnut Stain
Jacka och Stövlar: Walnut Stain
Halsduk och Vantar: Aged Mahogany
Mössa och Byxor: Weathered Wood


Brun ros som jag fäst på en snöflinga.



Tagen är en die från Magnolia. Knytit fast en charm med natursnöre.

Syns väldigt dåligt men längst ner på bilden är det pyntbär i en röd/brun färg.


Underbara rosor som jag har chalkat med distresser och de har fått lite vit färg och stickels på sig. Här syns även två dies jag använt...



På swirlen har jag kladdat lite med Gesso och stickles.


Här har jag klippt ut bokstäver ur ett klippark från Pion Design.



Material:


Mönsterpapper/Cardstock: Pion Design, Magnolia, Maja Design, Bazzills cardstock.

Dekorationer: Rosor- Wild Orchid Crafts, Pearls- Reprint, Snöflinga- Reprint, Charm- Pagoni

Verktyg: Dies- Magnolia, Symaskin

Färger: Distress Ink, Gesso, Opalite

Inlägget blev lite rörigt, men får göra det bättre nästa gång...
Ha en trevlig vecka i kylan! :)

Tusen tack för era kommentarer, jätteroligt att ni läser min blogg!!

14 kommentarer:

  1. Åh, Lisa, kortet är underbart!
    Du har så många härliga detaljer på dina kort, så mycket att se, du är MAKALÖST duktig!
    Någon gång skulle jag vilja sitta brevid dig och skapa!

    KRAM PÅ DIG!
    SUSY

    SvaraRadera
  2. Men kära nån....du är ju bara fööööör duktig vettja!! Jösses! Kortet är verkligen som en sagodröm!! =)

    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Så fint kort du gjort och va mycke arbete du lagt ner på alla fina detaljer.

    Maud

    SvaraRadera
  4. Vilket jättefint kort,
    mycket jobb & kärlek nedlagt i det kortet.

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort och otroligt välarbetat!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  6. Jag blir lika förvånad varje gång jag tittar på din blogg hur otroligt duktig och kreativ du är!
    Farfar

    SvaraRadera
  7. Hej Lisa!
    Ett helt underbart kort från dig igen, så välarbetat och vackert med alla små detaljer.
    Du är super duktig och kreativ, lika roligt varje gång att se dina alster.
    Ha det gott!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  8. Men vilket helt underbart ljuvligt kort detta var!! Hur många fina detaljer som helst!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. jättevackert kort Lisa!
    Kram lene

    SvaraRadera
  10. Otroligt vackert kort i fina färger.
    Gillar alla detaljer och allt jobb du lagt ner.

    SvaraRadera
  11. Såååå fint kort med en massa trevliga detaljer.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Underbart julkort med så många fina detaljer. Kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Hur många/vilka magnoliastämplar har du?

    SvaraRadera

TACK för att du tog dig tid att lämna en kommentar!! Det betyder jättemycket för mig :D